Elveszett kód feltörés
Ha elfelejtettük vagy elvesztettük a lejátszó kódját, akkor ez okoz némi problémát a további használatot illetően. A kódot akkor kéri a készülék, ha valamilyen oknál fogva az akkumulátor kikötésre kerül, majd újból csatlakoztatásnál feszültség alá helyezzük a gépjárművet. Bekapcsolva a rádió készüléket a kijelzőn a SAFE felirat jelenik meg és kér egy 4 számjegyű kódot, amit a számozott billentyűk segítségével tudunk beírni. Az első 4 billentyűre lesz szükségünk (addig kell nyomkodni az egyes billentyűket, még a megfelelő számértéket nem mutatja a kijelző, pl.: ha a kódunkban a harmadik számjegy 8 akkor a 3-as billentyűt 8x kell megnyomni) ezekkel beírjuk a kódot, majd az TPY/prog gombot nyomva elindul a készülék.
Mit tudunk csinálni, ha nincs meg a kódunk? Ekkor sincs elveszve semmi, többféle megoldás is létezik. Van, aki azt állítja, hogy a szériaszámból a SEAT szervíz meg tudja mondani, vagy esetleg neten beírva valahová kidobja, sajna nem tudom, hogy ez valakinek működött-e nekem sajnos nem. Ezért más utat választottam, ehhez ki kell szerelni a rádiót, a tetejét és a CD mechanikát eltávolítani, hogy hozzá férjünk az EEPROM-hoz, ez egy 24LC16 feliratú kis jószág.
Ha megtaláltuk, akkor nincs más dolgunk mint letölteni belőle a tartalmat, ezt vagy a helyén egy arra alkalmas eszközzel végezzük, vagy kiforrasztjuk. Nekem sem ilyen csipeszem sem EEPROM olvasóm sincs, ezért én kiforrasztottam és némi kiegészítő alkatrész segítségével összedobtam egy nagyon egyszerű kis kapcsolást. Ennek segítségével és a PONYprog nevű programmal olvastam ki a tartalmat.
Ettől a ponttól is van két lehetőségünk, vagy töröljük a tartalmat és egy olyan tartalmat töltünk rá, aminek tudjuk a kódját vagy egy másik program segítségével visszafejtjük a letöltött tartalomból. Én a saját kódomat próbáltam elővarázsolni, ezért az említett PONY prog ablakában a letöltött tartalomból a kijelölt biteket be kell másolni a kalkulátorba.
Ha bemásoltuk, kattintsunk a Repair My Dump-ra, ezután a fehér mezőben megjelenik az elveszett kódunk. Ha elővarázsoltuk a kódot, akkor visszaforrasztjuk az EEPROM-ot, berakjuk a CD mechanikát, rátesszük a tetejét és készen is vagyunk. Beépítjük a rádiót a helyére és beírjuk a generált kódot.
Gondolatban létezik egy sokkal egyszerűbb megoldás, ez nem biztos hogy működik, de próbálkozni lehet vele. Az autót össze kell dugni OBD porton keresztül egy laptoppal. A VAG COM segítségével tudunk a rádióhoz csatlakozni tehát OBD porton keresztül is van a rádió irányába kommunikáció. Nekünk a rádió EEPROM tartalmára van szükségünk, hogy ezt lementsük a VAG COM nem alkalmas ezért egy másik programot kell használnunk. Ezzel mindenféle bontás nélkül letölthetjük az EEPROM tartalmat, amiből a fentebb ismertetett módon megkaphatjuk a kódot.
|