Utólagos TOP SPORT optika
Sokak csak normál gyári lökhárítóval rendelkeznek, de vannak, akik szeretik tuningolni a gépet, minden féle csicsás lökhárítót, küszöböt.... aggatnak rá, és vannak, akik a gyári sportos kinézetet részesítik előnyben. A SEAT LEON esetében szerencsénk van, mert létezik 2 féle sport változat is, ebből mi az elérhetőbbet a TOP SPORT változatot fogjuk felszerelni az autónkra. Mint minden féle tuningnak, így ennek is van költség vonzata és mivel gyári alkatrészekről van szó, ez sajnos nem is kevés.
Felfogjuk sorolni, hogy milyen alkatrészekre lesz szükségünk, amiket feltétlen be kell szereznünk. Ha szerencsénk van, és komplett bontott lökhárítót tudunk szerezni minden alkatrészével akkor, ha szükséges, fényezés után fel is szerelhetjük az autóra. Na de nem mindig megy ilyen egyszerűen. Lehet, hogy csak sérült löhárítót tudunk szerezni törtött vagy hiányzó elemekkel, vagy éppenséggel mivel bontottan ritka, mint a fehér holló, ezért minden szükséges alkatrészt meg kell vásárolnunk hozzá. A lisában felsorolt alkatrészek ára csak hozzávetőleges, némelyiket kedvezménnyel olcsóbban is be lehet szerezni!
Első lökhárító
Megnevezés |
Cikkszám |
Körülbelüli ár |
Lökhárító héj gyári 1 |
1M0807221AT |
187.000Ft |
Lökhárító héj utángyártott 1 |
KH6616902 |
99.000Ft |
Alsó középső rács 13 |
1M0853668F |
17.500Ft |
Bal ködrács 16 |
1M6853665B |
3000Ft |
Jobb ködrács 16 |
1M6853666B |
3000Ft |
Bal felfogatás fedél 24 |
1M6807449B |
1000Ft |
Jobb felfogatás fedél 24 |
1M6807450B |
1000Ft |
Bal rögzítő sín 2 |
1M0807049E |
4100Ft |
Jobb rögzítő sín 2 |
1M0807050E |
4100Ft |
Bal dobbetét szélesítő 25 |
1M6807479 |
1900Ft |
Jobb dobbetét szélesítő 25 |
1M6807480 |
1900Ft |
Hűtőrács (2 szélső egybe van) 1A |
1M0853653G |
18.800Ft |
Hűtőrács középső |
1M0853651G |
11.000Ft |
Koptataó (opcionális) 5 |
1ML805903 |
14000Ft |
A gyári felfogatási pontok megeggyeznek, viszont a sárvédő oldalán lévő sín különbözik, ezért azt is kell cserélnünk. A motroháztető zárszerkezet kallan-tyúja is különbözik, de ez nem okoz gondot, hagyhatjuk benne a sajátunkat, csupán a hűtőrácson kell a kivágást nagyobbítanunk. Ha valaki nem akar faragni, kicserélheti vagy nem dugja ki a kallantyút a rácson, és a motorház- tető nyitáshoz az utastérből való oldás után ujjával billenti a reteszt. A 20-as takarólemez, ködlámpák átrakhatóak a meglévőből. A külső hőmérséklet érzékelőt a ködlámpa mellé felfogatjuk egy furat és egy kötegelő segít- ségével. A 14-es alkatrész opcionális, én nem építettem be.
Hátsó lökhárító
Megnevezés |
Cikkszám |
Körülbelüli ár |
Lökhárító héj gyári 1 |
1M6807421AJ |
183.000Ft |
Lökhárító héj utángyártott 1 |
nem tudok róla |
- |
Vonószem takaró 7 |
1M6807928B |
3100Ft |
Bal doblemez toldat 8 |
1M6807137 |
15.000Ft |
Jobb doblemez toldat 9 |
1M6807728A |
15.000Ft |
Bal rögzítő sín 4 |
1M6807393F |
10.300Ft |
Jobb rögzítő sín 4 |
1M6807394F |
10.300Ft |
|
|
|
A gyári felfogatási pontok megeggyeznek, viszont a sárvédő oldalán lévő sín különbözik, ezért azt is kell cserélnünk. A lökhárító felső élén lévő rögzítő sínt át tudjuk szerelni a meglévőről. A toldat elég drága, kívülről nem is lát-szik, de a felfogatás miatt nem tudunk spórolni rajta. A 16-os burkolat nem szükséges, a meglévőből csak körbe kell vágni a kipufogóvég helyét. A rendszámtábla világítás szintén megeggyezik.
Küszöb borítás
Megnevezés |
Cikkszám |
Körülbelüli ár |
Bal küszöb borítás 18 |
1M0853853D |
49.000Ft |
Jobb küszöb borítás 18 |
1M0853854D |
49.000Ft |
Bal első takaró 19 |
1M0853917B |
3.900Ft |
Jobb első takaró 19 |
1M0853918B |
3.900Ft |
Bal hátsó takaró 20 |
1M0854927B |
3.900Ft |
Jobb hátsó takaró 20 |
1M0854928B |
3.900Ft |
Rögzítő sín 22 |
1M0853910B |
493Ft |
Rögzítő patent 24 |
1M0853139B |
738Ft |
Rögzítő patent 23 |
1L0853139 |
507Ft |
Casvar (4,8x16) 25 |
N90775001 |
163Ft |
A felfogatást illetően van, aki csak felragasztja arra alkalmas ragasztóval és van, aki teljesen a gyári utat választja, vagy esetleg félúton a kettő között. Mint látjuk, a rögzítést fent sínek (7 db), elől-hátul egy-egy csavar, valamint alul 4 csavar oldja meg. A küszöb elejéhez tartozó csavarnak megvan a helye, a hátuljához viszont kell egy pici lyuk, ezt majd a legvégén jelöljük be. Az alján a 4 db csavart egy-egy patentbe kell tekerni, de ehhez először a patenteket kell rögzíteni az alvázhoz. Oldalanként kell 3 db a 24-es patentből és hátra 1 db a 23-asból. Az első 3 patentet fel kell fúrni, a hátsó pedig csak a küszöb élre szorít rá. Ennél a pontnál két lehetőség van. Aki fúrni akar az felfúrhatja, aki viszont spórolni szeretne, az a hátsó patentból vásárol 4 db-ot oldalanként és fúrás nélkül fel tudja fogatni. Nem kell megijedni tőle, nem fog leesni, mert alakzáras. Problémát okozhat hová is kell a rögzítő sineket (22) felfogatni. Ehhez be kell jelölnünk eggyesével mind a hetet a fúráshoz vagy a ragasztáshoz. A fúrási pontok bejelölése elég macerás, mellesleg, ha elrontjuk kellemetlenséget okozhat, ezért én a ragasztást jobb megoldásnak találom. A műanyag küszöb belső felén látjuk a 7 rögzítő fület, ennek a közepeit átjelöljük a tetejére úgy, hogy ha felhelyezzük az autóra, akkor lássuk a jelölést. A fém küszöb tetejétől kb. 5 mm-re legyen a műanyag küszöb teteje, és a jelöléseket átrajzoljuk a kasznira. Ezek a pontok lesznek a 22-es rögzítő sínek középvonalai. Már csak a magasságát kell bejelölnünk. A síneken lévő 2 furat függőleges távolsága a fém küszöbtől 31 mm, mivel én ragasztottam, a sín teteje kb. 11-12 mm-re került a fém küszöb tetejétől. Ragasztóanyagként sikaflexet használtam.
|