Utólagos tempomat beszerelés
Ha gyárilag nem rendelkezik az autónk tempomattal, ezt utólag beszerelhetjük. A vezetékköteg nincs kiépítve és tempomat nélküli kapcsolókarral rendelkeznek, valamint le van tiltva szoftveresen ez a funkció. Valójában a motorvezérlők nagy része tudja, csupán néhány nem.
Tehát amire szükségünk van:
-
Tempomatos kapcsolókar: egy vagy két gombos, inkább árban van különbség, mint funkcióban, mind kettővel működik.
Egy-gombos cikkszám: 8L0 953 513 J, két-gombos cikkszám: 1J0 953 513 vagy 18G 953 513 A
-
Kábelek: motorkódtól függően egy vagy két kábelkötegre van szükségünk.
Kar > T10e csatlakozó közti kábel cikkszám: 1J0 971 425 A vagy 3B0 971 425 A vagy 1J1 970 011 F, ezek a kábelek a S5-ös biztosíték csatlakozásban különböznek. Ezt a kábelt minden modellben be kell építeni.
T10e csatlakozó > ECU közti kábel: 80 pólusú ECU eseteén: 1J0 971 425 B, 121 Pólusú ECU esetén: 1J0 971 425 C. Ez a kábel egyes modellekben előre ki van építve, a lenti táblázatban zöld háttérrel jelölve.
-
Tempomat engedélyezés: VAG COM segítségével.
Motorkódok alapján nézzük át a lenti táblázatot, hogy milyen esetekben szerelhető be/aktiválható a tempomat, ez több autóban megeggyezik. A leírást a következő típusokhoz használhatjuk:
1.6, 1.8, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2 cm3:
VW Golf 4 98-06 Bora 99-06, Passat, SEAT Leon 99-05, Toledo 99-04, Skoda Octavia 99-05, Audi TT 99-05, A3 97-03
1.4 cm3:
VW Golf 4 98-06 Bora 99-05, Beetle 99-10, SEAT Leon 99-05, Toledo 99-04, Skoda Octavia 99-05
Motor típus
|
Motor kód
|
Tempomat
lehetséges
|
ECU Pólus szám
|
T10e > ECU vezeték
kiépítve
|
Benzin
|
Copied from VW Teesside
|
|
|
|
1.4 DOHC
|
AHW
|
Nem
|
- |
- |
|
AKQ
|
Nem
|
- |
- |
|
APE
|
Igen
|
80 |
1J0 971 425 B |
|
AXP
|
Igen
|
80 |
1J0 971 425 B |
|
BCA
|
Igen
|
80 |
1J0 971 425 B |
1.6 SOHC
|
AEH
|
Nem
|
- |
- |
|
AKL
|
Nem
|
- |
- |
|
APF
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
1.6 DOHC
|
AUS
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
ATN
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
AVU
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
AZD
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
BAD
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
BFQ
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
BCB
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
1.8 20v
|
AGN
|
Nem
|
- |
- |
1.8 20v Turbo
|
AGU
|
Nem
|
- |
- |
|
AQA
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
ARZ
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
ATN
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
AUM
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
APU (Passat)
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
AWW / AWP / AWD (US)
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
APY / AMK / BAM
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
AUQ
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
2.0 SOHC
|
APK
|
Nem
|
- |
- |
|
AQY
|
Nem
|
- |
- |
|
AZG
|
Nem
|
- |
- |
|
AZJ
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
AVH / ALG (US)
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
AZH
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
AZJ
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
BEH
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
2.3 SOHC V5 (150)
|
AGZ
|
Nem
|
- |
- |
2.3 DOHC V5 (170)
|
AQN
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
2.8 DOHC V6 (203)
|
AUE
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
AFP (US)
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
BDE
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
AQP
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
3.2 DOHC V6 (R32/TT)
|
BFH
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
|
BML
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
Diesel
|
Mindegyik
|
Igen
|
121 |
1J0 971 425 C |
Nézzük meg a lenti kapcsolási rajzot, gyakorlatilag ezt a hiányzó részt kell pótolnunk! Kiegészítettem pár infóval, így könnyebb elképzelni.
A fenti rajzhoz képest az egyes motorvezérlők lábkiosztása eltérhet, ezért az alaábbi táblázatból nézzük meg a megfelelő lábkiosztást!
Ha ellenőriztük, hogy az autónk tempomatképes-e és beszereztük a szükséges alkatrészeket, akkor neki láthatunk a szerelésnek, melynek lépéseit röviden ismertetjük.
-
Kinyitjuk a motorháztetőt, levesszük az akku saruját, hogy elkerüljük az esetleges galibákat.
-
Eltávolítjuk az ablaktörlőkart, a levélrácsot, hogy hozzáférjünk a motorvezérlőhöz.
-
A levélrács alatt a vízelvezetőben a sofőr oldalon fut be az utastérbe a kábel, ennek burkolatát eltávolítjuk, a burkolat alatt található a T10-es csatlakozó konzol. Ebből nekünk a T10e (fekete/lila) csatlakozóra van szükségünk.
-
Most következik az 1J0 971 425 C vezetékköteg beszerelése, ehhez szét kell húznunk a T10e csatlakozót, szét kell bontani a motorvezérlő csatlakozót. Ez a csatlakozó tartalmazza a hiányzó kábelek üres érintkezőit, ezeket eltávolítjuk és csatlakoztatjuk a vezeték végén lévő érintkezőket a fenti táblázatnak megfelelően. Majd a vezetékköteg másik végét a T10e csatlakozó házba kötjük. Előfordulhat, hogy nincs gyári vezetékkötegünk, ez esetben megfelelő, ha az üres érintkezőkre forrasztunk vezetéket és ezen vezetékek másik végét a T10e érintkezők híján egy sorkapocsba vagy valamilyen rendelkezésre álló csatlakozóba kötjük.
-
A T10e csatlakozó utastér felőli pólusát leengedjük a lábtérbe és az utastérben folytatjuk tovább a szerelést.
|